آخرین اخبار
کد مطلب: 123903
نارضايتي کشاورزان لردگاني از تاخير دولت در پرداخت مطالباتشان
تاریخ انتشار : 1395/05/10 09:27:30
نمایش : 3541
با وجود اينکه طرح خريد تضميني گندم به عنوان حمايت از کشاورزان در دست اجرا است، ولي کشاورزان از تأخير زياد بهاي گندمشان از سوي دولت ناراضي اند .
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، با توجه به پايان رسيدن برداشت گندم در شهرستان لردگان و فروش تضميني آن به دولت و پرداخت آن ظرف 10 الي 15 روزه، آن هم با نرخ هر کيلويي 1270 تومان و کسر 4 درصد افت، کشاورز تمام سال را منتظر فروش گندم خود به دولت و دريافت پول آن براي تامين مخارج خانواده و هزينه‌هاي توليد است، ‌اين در حالي است که همين بهاي اندک مصوب شده نيز با تاخير زيادي بيش از يک ماه از سوي دولت پرداخت مي‌شود،‌ به طوري که تقريباً بيشتر کشاورزان با مشکلاتي نظير برگشت چک‌هاي خود و مشکلات اقتصادي بي‌شماري در اين مدت مواجه هستند.
آيا مسئولين ادارات و نهادها اين حديث پيامبر (ص) را يادشان رفته که فرمودند: پول کارگر را تا زماني که عرقش خشک نشده به وي بپردازند! گويا مسئولين هيچ عجله اي هم براي پرداخت ندارند چه اينکه گردش اين حجم زياد پول در حساب شرکت يا اداره مي تواند سودبخش باشد.
کاشت گندم زحمت و هزينه هاي زيادي براي کشاورز به همراه دارد اما با اين وجود، کشاورزان لردگاني با همت و پشتکار خود سعي در بهبود کيفيت محصول و بالا بردن ميزان آن مي کنند که در صورت کمک به کشاورزان براي مکانيزه کردن زمين ها و اعطاي تسهيلات مي تواند شاهد موفقيت هاي بيشتري براي اين کشاورزان بود.
اما امروز متاسفانه شاهد نارضايتي بسيار شديد کشاورزان به دليل عدم پرداخت مطالبات خود از سوي دولت بوده به گونه اي که کشاورزان تاکيد مي کردند در گذشته اگر چه محصولاتشان را با قيمت کمتر به واسطه ها مي دادند ولي پول را به سرعت دريافت مي کردند ولي در حال حاضر دولت خريد تضميني از کشاورزان داشته ولي بعد از گذشت يک  و آن هم با کسر 4 درصد افت گندم،  مطالبات کشاورزان را هنوز پرداخت نکرده است .
يکي از کشاورزان لردگاني در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت، بيش از چند هزار تن گندم به سيلوهاي شهرستان لردگان تحويل داده ام که از طرف مسئولين خدمات کشاورزي شهرستان قول دادند پول آن ظرف 10 الي 15 روزه پرداخت ميشود ولي هنوز که بيش از يک ماه از تاريخ تحويل مي گذرد تاکنون پولي دريافت نکرده ايم.

پيرمرد کشاورز، که آثار پينه بر دستان آن مشاهده مي شود و خستگي بر چهره اش کاملا نمايان است  مي گويد: « کشاورزي فقط زحمت است» و  او از سختي هاي شغل خود مي گويد که تمام سال را به اميد برداشت گندم طي مي کند و با تأخير پرداخت مطالبات از طريق دولت اين سختي را براي کشاورزان دوچندان مي شود.
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس